امروز : 29 اردیبهشت 1403
دکتر کورش ساکی
ریاست دانشگاه
دکترای تخصصی پزشکی / روانپزشکی


سوابق اجرایی

  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از سال 1384 الی 1390
  • رئیس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از سال 1390 الی 1392
  • رئیس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی لرستان از سال 1392 الی 1398
  • رئیس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی کاشان از سال 1400 تا کنون
شرح وظائف ریاست دانشگاه

1- مسئولیت در قبال کلیه امور مؤسسه و حسن اجرای مصوبات هیأت امنا در حدود مقررات مصوب و آئین نامه ها و بخشنامه های صادر شده از سوی وزارت و ابلاغ آن به واحدهای ذیربط حسب مورد و نمایندگی حقوقی مؤسسه نزد مراجع ذیصلاح؛

2- تهیه و پیشنهاد برنامه های راهبردی، سیاست ها، اهداف و خط مشی ها برای طرح در هیأت امنا؛

3- تعیین خط مشی اجرایی مؤسسه بر اساس برنامه های راهبردی مصوب هیأت امنای ذیربط، برنامه ریزی و هدایت فعالیت های فرهنگی، تربیتی، آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، بهداشتی و درمانی، خدماتی و توسعه مدیریت و منابع مؤسسه در چارچوب برنامه های راهبردی تعیین شده؛

4- نظارت دقیق و مستمر بر حسن اجرای امور تربیتی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، بهداشتی و درمانی، خدماتی، استخدام، انتصاب، مأموریت، اخراج، ترفیع و ارتقای اعضای هیأت علمی، توسعه مدیریت و منابع، استخدام، جذب، انتصاب، مأموریت، ارتقا و اخراج کارکنان و کلیه ارتباطات داخلی و بین المللی مؤسسه و هماهنگی واحدهای مختلف و پاسخگویی به مراجع ذیصلاح و پیگیری اشکالات و تخلفات احتمالی و ارجاع آن ها به مقامات ذیصلاح؛

5- استیفای منافع و حقوق مؤسسه در مراجع قانونی (اعم از قضایی، اجرایی، اداری و...) به نمایندگی از مؤسسه؛

6- تهیه آئین نامه های مالی- معاملاتی، ادرای، استخدامی و تشکیلاتی، نمودار سازمانی و تشکیلات مؤسسه و همچنین تغییر و اصلاح آن ها در چارچوب ضوابط و مقررات وزارتین و پیشنهاد به هیأت امنا برای طی مراحل قانونی؛

7- تهیه بودجه تفصیلی سالانه مؤسسه با رعایت مفاد آئین نامه مالی و معاملاتی و ارائه به هیأت امنا و همچنین نظارت بر نحوه هزینه نمودن بودجه تخصیصی به مؤسسه؛

8- امضای قراردادها، اسناد تعهدآور، اسناد ملی، اداری و مکاتبات مؤسسه در چارچوب ضوابط و مقررات مصوبات ابلاغی، پاسخگویی به هیأت امنا در قبال گزارشات حسابرسی، پیگیری و رفع مشکلات و مسائل مطروحه در گزارش حسابرسی و ارائه اقدامات انجام شده به هیأت امنا؛

9- ارائه گزارش عملکرد سالانه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجرایی، مالی و محاسباتی سالانه مؤسسه به هیأت امنا و وزارت متبوع؛

10- نصب و عزل اعضای هیأت رئیسه، اعضای حقیقی شوراهای مؤسسه، رؤسای دانشکده ها، پژوهشکده ها، آموزشکده ها، مؤسسات و واحدهای وابسته، و مدیران گروه های آموزشی و پژوهشی و مدیران ستادی مؤسسه؛

تبصره- صرفاً در مؤسسات وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس مؤسسه می تواند اختیار انتصاب و عزل مدیران واحدهای مستقر در شهرستان ها را به بالاترین مقام اجرایی مربوطه در شهرستان ذیربط تفویض نماید.

11- ارائه پیشنهاد تأسیس، توسعه، انحلال و ادغام واحدها با هماهنیگ شورای مؤسسه به هیأت امنای ذیربط؛

12- ارائه پیشنهاد همکاری های علمی با سایر مؤسسات آموزشی یا پژوهشی داخلی و خارجی به شورای مؤسسه برابر ضوابط و مقررات مربوطه؛

13- ایجاد شورای مشورتی متشکل از پنج تن از اساتید شاخص و برجسته در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی ترجیحاً با مرتبه علمی بالاتر از استادیار؛

14- نظارت بر امور انضباطی مؤسسه (هیأت علمی- دانشجویان- کارمندان) درچارچوب ضوابط و مقررات مربوطه.