امروز : 29 اردیبهشت 1403

دعاوی :

تنظیم و ارسال دادخواست از طریق دفاتر خدمات قضایی به دادگستری-ارجاع به یکی از شعب حقوقی-تعیین وقت رسیدگی از سوی شعبه و حضور در وقت مقرر جهت دفاع و عنداللزوم، تقدیم لایحه دفاعیه

دعاوی کیفری:

تنظیم و ارسال شکواییه از طریق دفاتر خدمات قضایی به دادستانی-ارجاع به یکی از شعب دادسرا-ارجاع به کلانتری مربوطه جهت تحقیقات قضایی-تقدیم لایحه به شعبه دادسرا بعد از برگشت پرونده از کلانتری-پیگیری پرونده در مرحله دادگاه کیفری 2 و دادگاه تجدید نظر (کیفری یک)

دیوان عدالت اداری:

علیه دانشگاه در دیوان عدالت اداری سالانه حدود 20 دادخواست طرح می شود که تنظیم لوایح دفاعیه و بعضاً دادخواست های تجدید نظر ضروری و اجتناب ناپذیر است. جهت تنظیم لایحه دفاعیه دقیق و مستند نیازمند اخذ اطلاعات از سایر ارکان دانشگاه می باشد که طی نامه نگاری های ممتد، جلسات حضوری و رایزنی های تلفنی اخذ می گردد. حضور فیزیکی در دیوان عدالت اداری به منظور دفاع از حقوق دانشگاه به صورت متوسط سالانه 3 مرتبه اتفاق می افتد و کارشناس مربوطه موظف است قبل از حضور در دیوان تمامی اطلاعات  و مستندات مربوطه را جمع آوری نماید تا در صورت نیاز به محضر دادگاه تقدیم نماید.

هیئت های اداره کار و شهرداریها:

ارسال دعوتنامه منضم به دادخواست تقدیمی خواهان به واحد مربوطه- شرکت در جلسات هیئت تشخیص و حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع از حقوق دانشگاه  

تعهدات :

در دانشگاه سالانه حدود 120 سند تعهد محضری اخذ می گردد و حدود 10 سند تعهد محضری فسخ می گردد. در این باره نیاز است که کارشناس مربوطه در تمام مراحل اخذ سند تعهد، حضور کارشناسانه و مسئولانه داشته باشد و بر مفاد سند تعهد اشراف داشته باشد. حضور کارشناس مربوطه مطابق دستور العمل موجود در لحظه امضای سند تعهد در دفترخانه لازم و ضروری می باشد.

همچنین قبول و انجام نمایندگی در اخذ تعهدات برای سایر دانشگاه ها

مسئول امور دفتری و سامانه ها:

سامانه یکپارچه پایش برنامه عملیاتی (HOP)

سامانه جامع امور حقوقی:

  • ورود اطلاعات املاک
  • ورود دعاوی(دیوان عدالت اداری،دعاوی حقوقی، دعاوی کیفری)
  • تعهدات

سامانه احراز هویت ثناء (ابلاغ الکترونیک قضایی)

  • کلیه آراء
  • ابلاغیه ها
  • اخطاریه ها

سامانه ساعد:

  • سامانه خدمات اکترونیکی دیوان عدالت اداری
  • (ابلاغ آرای وحدت رویه و جستجوی آراء صحیح)

سامانه جامع روابط کار(وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی)

سامانه اوقاف

سایر امور محوله کارشناسی:

به فراخور فعالیت، مراجعات حضوری ،کار و ارجاعات

اقدامات لازم برای به روز کردن هر پرونده شامل:

  • تهیه گزارش از سوابق موجود در پرونده انتقال یافته از اداره اوقاف، پیدا کردن مشخصات تماس مستأجر به هر روش ممکن(هیچکدام از پرونده ها مشخصاتی از مستأجر ندارند و تنها به یک نام بسنده شده است)
  • بازدید از محل به اتفاق کارشناس و ارزیابی ملک از نظر اجاره بهاء و ارزش ذاتی ملک
  • دعوت از مستأجر و پیگیری مداوم تا لحظه حضور
  • دریافت اجاره بهاء بر اساس نرخ کارشناسی و عقد قرارداد اجاره جدید، ثبت در دبیرخانه و تشکیل پرونده جدید با مشخصات کامل مستأجر.
  • واگذاری چک ها و اسناد دریافت شده به بانک تا در موعد مقرر وصول گردد.
  • تقاضای صدور سند از ادارات و مراجع صالحه در مورد املاکی که تا کنون سند برای آنها صادر نگردیده است.
  • برداشت مشخصات و نقطه زنی املاک موقوفه

از طرفی در مورد برخی مستأجران اقدامات قانونی و قضایی نظیر ارسال اخطاریه و اظهارنامه و اقامه دعوی در محاکم قضایی لازم است که تاکنون چندین مورد انجام و به نتیجه رسیده است. همچنین از ضروریات دیگر املاک موقوفه اخذ سند رسمی و تک برگی است که برخی اقدامات آن صورت گرفته است.

دعاوی حقوقی، کیفری، دیوان عدالت اداری، هیأتهای اداره کار و شهرداریها